Sex talk

Let's Talk About Sex Baby! – Lady In Waiting 222

Jag var inne en sväng på Asterixias blogg och hon har lagt upp ett klipp med Benjamin Ingrossos förra flickvän (säger hon att det är jag har ingen koll. Stämmer det?) I vilket fall om det nu stämmer så fick det mig att fundera om ett par olika saker.

Nu är jag kanske inte den mest representativa att fråga eller ha åsikter i frågan, så jag slänger det på er. Orsaken är att jag aldrig känt ett behov av att prata sex med mina vänner och absolut inte något om deras sexliv med en partner som jag vet vem det är, så… jag tycker att intervjun som gjordes här nedan är rätt onödig och verkar dessutom vara en del i en serie. Vad tycker ni? Pratas det för lite sex framförallt i en värld där porren hemma i hushållen verkar ha blivit vanligare (← och har den det?).

Min andra fråga till er, vad tycker ni om att Linnea berättar om sitt sexliv med en person som kan identifieras och dessutom är en känd iaf i Sverige? Även om hon först försöker säga under samtalet att det är hon och hennes inställning som det var frågan om samt orsaken så gled hon ändå senare in på vilka fel han gjorde som fick henne att känna skuld etc. Tänker ni som jag att det är extra illa när alla vet vem det är hon pratar om även om det inte är med namn men där alla lätt kan räkan ut vem det gäller om man vet vem hon varit tillsamman med?

Min sista fråga blir, vad tycker ni om att Asterixa lyfter det här skvallret? Vad tycker ni om att hon ser till att flera som förmodligen aldrig hade hört talas om detta klipp nu får göra det? Hon har dessutom en blogg som hon tjänar pengar på per klick eller unika besök.

(Hoppas att Bloggbevakning låter bli).

22 reaktioner till “Sex talk

  1. Alltså nej jag tycker inte det är inte okej. Det är fel både av Linnea och Asterixa.och dessutom skriver A i rubriken: – Inget sexliv med Benjamin på flera år. Jag vet inte om jag missat något men jag tycker Linnea säger att de har sex fastän hon inte vill det och i så fall är det extra fult av A. Du behöver människor för att klicka och visa ditt fantastiska innehåll. Smarta rubriker tjänar klick. Usch!

    1. Är det så? Jag har inte lyssnat efter så noga. Kollade bara ungefär om vad som sades. Jag får kanske lyssna efter igen.

      Men även om det är sant så stämmer din analys av Asterixia, för det var ju verkligen inte i huvudsak Benjamin som hon pratade om, utan han nämnde mest i förbifarten. Det var mer utelämnade om henne själv och vad hon tycker och tänker om förhållanden och sex, så att ta den lilla detaljen och sätta rubriken efter det är helt klart ett click bait och om det inte ens var det Linnea sade så är det ännu värre tycker jag också.

    1. Jag har försökt att följa saken bakåt och Hänt verkar ha varit först om att prata om klippte men inte med den vinkeln. Där är Astrixia före både expressen och NY24 där NY”€ är sist på bollen hittills.

      Men som sagt, den som drar upp deras sexliv i sin rubrik är Asterixia.

      Hänt pratar inte om det alls utan mer på att Linnea slutat att älska Benjamin.

  2. Jag tycker att man ska kunna prata om det….
    Men…..Det finns en gräns, en hårfin sådan…
    Man kan prata allmänt om sex och berätta sina erfarenheter och sina upplevelser och verkligen välja sina ord så man inte binder personer till händelserna.
    Nu har jag inte lyssnat,
    Men att hon glider in på att att Benjamin gjort si eller så, så är det fel…pratar hon om sex där lyssnaren antar, ja det är ju upp till var och en.

    För sex är ju ändå en världslig sak 🙂

    1. Ja alltså jag håller med om att det är en världslig sak och att man ”ska” kunna prata om allt. Jag funderar mest på behovet av det och nyttan annat än att det är ”kul”.

      Jag är med på att man kan behöva prata om problem som kan komma vid press eller annat och vad man har för rättigheter till sin egen kropp. Det tycker jag är superviktigt. Men just jag är inte så intresserade över hur en annan person ser på sex etc. Men det är som sagt jag det.

      Jag var nog otydlig här. Förlåt. Det var inte hur Benjamin ville ha det i bingen etc utan snarare hur han fick Linnea att känna sig över hennes avsaknad av sexslust.

      Vad tycker du om att det går att identifiera Benjamin från hennes intervju oavsett vad hon hade berättat och nu också iom att det inte var så positivt?

      1. Nä jag tycker inte heller det är så värst kul att höra; idag fick jag åka av 😂 Men jag skulle inte bli stött.

        Jag har en ganska avslappnad relation till sex och nakenhet, men som sagt att det finns en gräns till hur mkt man säger och framför allt till vem. Skulle aldrig prata om sex med någon som jag inte känner, just för att sex är fort ett ”känsligt” ämne.

        Låter då mer som om hon pratade om relationen, och det är en helt annan sak.
        Relationer, tycker jag är ännu mer personligt.
        Och väver man in sex och en relation, ja då är ju den andra partnern ganska blottad, då gör man fel.
        Kända eller inte, men det blir bara smutskastning…

        1. Ja nej jag blir inte heller stött eller särskilt besvärad. Känner bara mer att jag inte ser en poäng med det samt att det blir svårt utan att utelämna en annan person samtidigt, oftast iaf.

          Ja där har du kanske en poäng. Värre när det dessutom kommer till själva relationen. Får fundera på det.

          Jag tycker att det är värre när man 1 vet vem någon pratar om 2 när det dessutom kommer att påverka dennes jobb och karriär, vilket det nästan alltid gör mer när det är en kändis samt att kändisen inte slipper undan från att träffa någon som inte redan vet om saker i förväg innan den fått chansen att visa vem den är…

          Ja om du vill. Inte så intressant annars. 😉🌸

          1. Hänger absolut med på vad du skriver, detta kommer säkerligen påverka B på ett eller annat vis.

            Summan: Prata om sex, men inte om ex/reaktioner och framförallt inte i sociala medier….

            Nä, jag kollar nog inte 🍀 😆

  3. Jag pratar väldigt mkt om sex med min partner men mina vänner o andra. Nope. Har en väldigt nära vän jag diskuterar vissa saker med men i allmänhet: mellan mig o min sexpartner.

  4. Jag tycker det pratas för mycket om sex. Romantiken försvinner mer och mer. Varför hon har behov att prata om det så alla vet förstår jag inte. Visst har det funnits perioder där vi vänner pratat om sex. Tycker allting nu för tiden ska vara så öppet och berättas om. Så jag tycker det är för mycket.

    1. Gör den det? Försvinner romantiken? Ja kanske. Det beror kanske på vad man tycker är romantiskt. Vad tror du? Och vad tycker du är romantik? 🌸

  5. Ett snällare samhälle borde vi ha. I dag har jag världens migrän. Ena dagen 30 grader och nästa 19 grader då kommer den. Har sumatriptan men den tabletten har biverkningar med.

    1. Ja det hade varit bra om det blev snällare.

      Usch så jobbigt. Samma som för mig då, fast den här gången fick jag inte drift migrän utan mer ont i huvudet.

      Krya på dig! 🌸

  6. Kollade på BB vad änn Bella eller Anna gör så blir det påhopp på dem. Liksom av allt. Så fel. Jag tycker det är sjukt och hur orkar en del. Nu skiner solen. Ha en fin sommardag. 😊

      1. Jo men det är nog många yngre som går igång på det och ger klirr i kassan. Men det drivs av en vuxen kvinna ?! inget vi kan göra något åt men jag tycker det blivit tjatigt . Jag själv skulle ej kunna häckla en del så många gånger. Är nog inte många som varken vill eller orkar. Tur det.

Lämna en kommentar